top of page
PHOTO-2023-08-01-12-52-05.jpg

ERVARINGEN

Samen leren leven

LEERKRACHT
School in Flow programma

School in Flow heeft ons team een nieuwe blik van kijken gebracht. Het maakt dat we veel opener naar elkaar zijn, ons veilig voelen en er voor elkaar zijn maar elkaar niet meer hoeven te redden. Onze verbinding is gegroeid en zeker de individuele coaching heeft verlichting gebracht. We kennen elkaars onzekerheden en kwaliteiten en zetten die nu veel bewuster in. Ons reflecterend vermogen is gegroeid en hierdoor kijken we nu ook anders naar onze leerlingen. De leerlingen zijn onze eigen spiegel en nu we daar vanuit een kwetsbare houding naar kunnen kijken, voelen de leerlingen zich veel meer gezien en is hun gedrag in positieve zin veranderd. Zelfs privé krijg ik terug dat ik gegroeid ben als persoon, beter mijn grenzen aangeef en lekkerder in mijn vel zit. Als je je eigen innerlijk kind hebt aangekeken, kun je zoveel meer geven aan je leerlingen.

Ik ben dankbaar dat mijn directeur het lef heeft gehad om dot dit traject samen met ons aan te gaan!

INTERN BEGELEIDER
School in Flow programma

School in flow heeft mij als persoon veel gebracht. Ik heb geleerd om meer mijn plek in te nemen, ik hoef niet alles voor iedereen op te lossen. Dit lukt me omdat ik mijzelf en het team heb leren kennen in al zijn kwetsbaarheden en kwaliteiten. Doordat we elkaar op een andere laag hebben leren kennen is het makkelijker te begrijpen waarom het soms zo moeilijk was om ‘de boel’ in beweging te krijgen. We durven elkaar nu aan te spreken wanneer het niet gaat zoals we hebben afgesproken en wanneer iets toch lastig is durft het team aan de bel te trekken en vooral samen op zoek te gaan naar een oplossing. We werken met elkaar vanuit een duidelijke visie en voelen ons samen verantwoordelijk.  Ik voel me veel minder ‘zwaar’.  Doordat we onszelf op een andere laag hebben ontwikkeld lukt het mijn team ook om anders naar de leerlingen te kijken. Iedere leerling komt, net als wij, uit een systeem en neemt dit mee naar school wanneer je ook vanuit deze blik kan kijken naar leerlingen wordt de leerling nog meer gezien. Het systemisch leren kijken geeft zo’n andere dimensie aan ons vak. Ik word er elke dag weer blij van. Ik ben blij dat we met elkaar vol voor ‘School in flow’ zijn gegaan, want dat is wat we allemaal willen een school in flow.

DEELNEMER
Onderwijs Opstellingen

Wat een fijne middag opstellingen. De ruimte is heerlijk, de groep was heet relaxed en open. Ik vond het weer mooi om erbij te zijn. Zelf ben ik weer getriggerd over 'mijn plek' En als representant in de opstellingen was het weer magisch om te ervaren. 

Mireille en Mirjam jullie begeleiding is heel ontspannen en rustig. Jullie zijn ook niet bang om te experimenteren en uit te proberen. 

bottom of page