top of page

ONZE ACTIVITEITEN

Sámen leren leven
Samen léren leven
Samen leren léven

20180827-Robert-Oosterbroek-Victoria-Longwood-001-1125x750.jpg

SYSTEMISCHE DIAGNOSE

Samen met jullie starten we het School in Flow-programma met een systemische diagnose. Met deze diagnose brengt School in Flow de dynamieken op alle lagen van de onderwijsorganisatie in kaart: Waar stroomt het? En waar juist niet?

Het levert jullie een gezamenlijk inzicht op in de belangrijkste patronen, blokkades, plekken binnen dit onderwijssysteem waar het stroomt en de relatie met het individuele familiesysteem. De inzichten en opgehaalde wijsheid vertalen we in gezamenlijk overleg naar de beste modules van het School in Flow-programma. Oftewel: een programma op maat gemaakt voor jouw onderwijsorganisatie met als doel dat deze op alle lagen volledig en krachtig kan stromen. 

School in Flow werkt hiervoor samen met de Organisatie Ontrafelaars

SCHOOL IN FLOW PROGRAMMA

De inzichten en opgehaalde wijsheid uit de systemische diagnose zijn de basis om vervolgens samen de juiste route kiezen binnen het School in Flow programma. Oftewel: een programma op maat gemaakt voor jouw onderwijsorganisatie met als doel dat deze op alle lagen volledig en krachtig kan stromen.


Veiligheid ontstaat wanneer iedereen zich durft te uiten en tegelijkertijd hebben we veiligheid nodig om ons te durven uiten. Dit geldt voor leerlingen, leerkrachten, schoolleiders en schoolbestuurders. Het programma School in Flow zorgt ervoor dat iedereen in jouw onderwijsorganisatie zich kan verbinden met de WHY  binnen uw team. Vanuit het leren verkennen en kennen van jouw eigen ‘plek’ komt er ruimte voor verbinding, verdraagzaamheid en vertrouwen binnen het team. Deze basis is de start voor totale ontwikkeling en beweging.

groep kinderen met handen in de lucht.jpg
kinderen met handen bijelkaar gezichten.jpg

GROEP IN FLOW

Met Groep in Flow werk je aan de sociale veiligheid van een groep op een laagdrempelige manier die dagelijks ingezet kan worden. Groep in Flow is een combinatie van groepsgeluk in de klas en Deep Democracy in de groep. Je krijgt vlot inzicht in de patronen binnen de groep en leert kinderen taal en beeld te geven aan hun gevoelens. De groepsdynamiek verandert hierdoor zichtbaar. Iedereen hoort erbij, iedereen heeft zijn plek.


Wanneer je de dynamiek zichtbaar maakt in de klas of groep, heb je als leerkracht/schoolleider direct handvatten om in lastige situaties snel de balans te herstellen.

LEERKRACHT IN FLOW

Met Leerkracht in Flow krijg je de kans om te zien wat er binnen jullie onderwijsorganisatie al aan kwaliteit aanwezig is. Vanuit beeldopnames die gemaakt worden in de hele organisatie gaan we gezamenlijk op zoek naar kwaliteiten en krachten. Van daaruit bepalen we welke punten van dusdanig belang zijn om verder te ontwikkelen.


De ontwikkeling start vanuit jouw eigen vraag met behulp van beelden van jouw eigen praktijk én waarderende vragen en werkvormen met als doel het benutten van ieders potentieel.

drone Lens
ballet_edited.jpg

ONDERWIJS IN FLOW

Waar twee of meer mensen samen komen, is er sprake van verschillende perspectieven. Door gericht te luisteren en ruimte te creëren voor elke stem, kunnen we elkaar beter verstaan, zijn we in staat om betere besluiten te nemen die gedragen worden doordat we ook de wijsheid van de minderheid meenemen én blijven rechtop staan in conflicten: in hoeverre mogen alle leden van het team en de kinderen in de klas hun stem laten horen? Wie mag er meedoen? Meepraten? Meebeslissen?

Door goede gesprekken te voeren, samen de beste besluiten te nemen en door betere conflicten te hebben, kom je verder. Dit geldt voor de gehele groepsdynamiek in de klas en het team ook op didactisch vlak. School in Flow biedt met Onderwijs in Flow de tools om alle potentieel te benutten waardoor het stroomt binnen uw onderwijsorganisatie. 

ONDERWIJSOPSTELLINGEN

Wij organiseren geregeld opstellingen om vraagstukken die leven systemisch te onderzoeken. Daarvoor gebruiken we levende representanten. De vraaginbrenger krijgt ter voorbereiding een intakegesprek met ons zodat we een goed beeld hebben bij wat er opgesteld mag gaan worden.  

De data tot en met het najaar 2023 zijn: 

- Donderdag 21 september van 14.00-17.00 uur

- Dinsdag 17 oktober van 14.00 tot 17.00 uur

- Dinsdag 21 november van 14.00-17.00 uur

De kosten bedragen 75 uur voor de representant en 150 euro voor de vraaginbrenger Per middag zullen twee vraagstukken worden opgesteld en bij minimaal 6 representanten gaat de middag door.

groei ontwikkeling.jpg
bottom of page